Да дава основни умения: четене, писане, смятане (в дълбочина: функционална, а не само повърхностна грамотност).
На предмета математика:
Да развива ума.
Не да научи учениците да решават уравнения или да преобразуват тригонометрични изрази: това са само средства за развиване на ума.
Който е с развит ум, по-трудно може да бъде излъган (хмм... cui prodest?).
На предмета литература:
Да посее семената на „разумното, доброто и вечното“, макар и те не винаги да поникват.
Не да научи учениците какво са написали изучаваните автори, хеле и да го разберат.
***
To teach essential skills: reading, writing, arithmetic (in depth: functional and not just nominal literacy).
Of the subject mathematics:
To develop the mind.
Not to train the students to solve equations or transform trigonometric expressions: these are merely means to the end goal of developing the mind.
Those with a developed mind are harder to cheat (hmm... cui prodest?).
Of the subject literature:
To sow the seeds "of reason, of the good, of the eternal", even though they do not always grow.
Not to teach the students what the authors in the curriculum wrote, never mind to understand it.
No comments:
Post a Comment